Jika Aku Jatuh Cinta

Label: ,



(karya Sayyid Qutub)
 

Ya Allah… jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu
Ya Muhaimin, jika ku jatuh cinta
Jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu

Ya Allah.. jika ku jatuh hati
Ijinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu
Ya Rabbana… jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari-Mu

Ya Rabbul Izzati.. jika ku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu
Ya Allah…. Jika aku rindu
Jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindui syurga-Mu

Ya Allah… Engkau mengetahui bahwa hati- hati ini telah terhimpun
Dalam cinta pada-Mu, telah berjumpa dalam taat pada-Mu
Telah bersatu alam dakwah pada-Mu, telah berpadu dalam membela syari’at-Mu
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya, kekalkanlah cintanya
Tunjukilah jalan-jalannya
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tiada pernah padam
Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu
Dan keindahan bertawakal di jalan-Mu.

1 komentar :

  1. Anonim mengatakan... :

    Amin

Posting Komentar